Vanmorgen kreeg de Dierenambulance een melding via de meldkamer van de politie met het verzoek om naar de Mercuriusweg in Purmerend te gaan. Daar bevond zich een hond in de bosjes, met een ketting om en die luid aan het blaffen en grommen was.
Toen wij ter plaatse kwamen, was een betrokken omstander inmiddels met veel geduld bezig geweest om de hond uit de bosjes te krijgen. Dankzij de lange lijn die nog aan de hond vastzat, lukte het uiteindelijk om hem te benaderen.
Ondanks haar stoere uiterlijk bleek de hond zeer angstig, maar absoluut niet agressief. Na enkele telefoontjes hebben we de eigenaresse kunnen bereiken. Zij was zichtbaar zeer emotioneel en enorm opgelucht toen zij hoorde dat haar hond was aangetroffen. Niet veel later kon zij haar geliefde viervoeter weer in de armen sluiten bij de Dierenambulance.
Wij willen iedereen bedanken die zich heeft bekommerd om deze indrukwekkende Dogo Canario en heeft meegeholpen aan deze mooie afloop. Een speciaal woord van dank aan de betrokken omstander, die veel geduld heeft gehad en precies handelde zoals wij dat ook zouden doen. Door rustig te blijven en geen dwang of geweld te gebruiken, werd voorkomen dat de situatie kon escaleren. Dankzij de inzet van oplettende omstanders, de politie en onze medewerkers konden hond en eigenaresse gelukkig weer herenigd worden. ![]()
![]()




